باینسم

تبلیغ زبانهای ماشین و اسمبلی

باینسم

تبلیغ زبانهای ماشین و اسمبلی

باینسم یعنی باینری و اسمبلی
تبلیغ زبانهای ماشین و اسمبلی
تبلیغ زبانهای برنامه نویسی ماشین و اسمبلی بصورت فی البداهه و نامنظم

آدرس وبلاگ باینسم :

https://binasm.blog.ir

نقشه وبلاگ باینسم :

https://binasm.blog.ir/sitemap.xml


کپی برداری از مطالب وبلاگ باینسم و سایر وبلاگهای من ؛ مجاز و بلامانع است .

ذکر منبع ؛ اختیاری است

وحید محمدی : مبلغ و احیاگر زبانهای ماشین و اسمبلی

سایر وبلاگهای من :

https://vahidmy.blog.ir

https://spasm.blog.ir

https://fasmy.blog.ir

امکان تماس با من وجود ندارد .


طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

binary3

چهارشنبه, ۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۰۶:۱۲ ب.ظ




به نام خدا


من بارها در وبلاگهایم گفته ام که تنها عاملی که باعث شد به دنیای وبلاگنویسی وارد شوم این بود که می خواستم تصورات غلط که علیه زبانهای برنامه نویسی ماشین و اسمبلی بود را از ذهن مردم پاک کنم و آنها را با زبانهای برنامه نویسی واقعی و حقیقی یعنی ماشین و اسمبلی آشنا کنم . 


همچنین گفتم که تنها دلیل که باعث شد کماکان به وبلاگنویسی ادامه دهم این بود که امید داشتم بتوانم اسرار هگز ادیتورها را افشا کنم و باینری را برای مردم قابل فهم کنم و برنامه نویسی با هگز ادیتور را به مردم یاد بدهم و ثابت کنم که در برنامه نویسی ، باینری همان کد منبع است و نهضت نرم افزار آزاد و اوپن سورس ، نوعی انحراف ذهنی و بدعت آشکار است و اوپن سورس مانع از فهم باینری می شود . 


من بارها گفته ام که نه لینوکس و نه هیچکدام از سیستم عامل های متن باز و رایگان و آزاد ، آن آزادی واقعی و حقیقی را به کاربر هدیه نمی دهند و فقط شعار می دهند . 


آزادی واقعی در یک چیز است :


باینری 


تا زمانیکه کاربر نتواند باینری را رمزگشایی کند و با باینری ، مستقیما نرم افزار و درایور و بازی و صفحات وب و سیستم عامل نسازد ، هرگز نمی تواند بر اسرار و رازهای کامپیوتر مسلط شود . 


اوپن سورس و لایسنس گنو جی پی ال و لینوکس فقط توهمی از آزادی را به ما تحویل می دهند . 


اسمبلی سطح بالا نیز فقط برای ایجاد تعادل بین باینری و زبانهای سطح بالا ، ابداع شد . 


اما همین اسمبلی سطح بالا به مرور زمان شما را وسوسه می کند که مجددا به سمت زبانهای سطح بالا حرکت کنید و فلسفه ی زبان ماشین را بکلی فراموش کنید و در دام زبانهای سطح بالا گرفتار شوید . 


وقتیکه بیش از سه میلیارد کاربر وفادار ویندوز در دنیا زندگی می کنند چه دلیلی دارد که به سمت لینوکس و اوپن سورس برویم و خودمان را با دنیای عجیب و گنگ و زمخت و پیچیده و مبهم لینوکس که برخلاف باینری می باشد درگیر کنیم و بین ویندوز و لینوکس مردد و سرگردان باشیم ؟؟؟


ریچارد استالمن ، هیچ سیستم عاملی نساخت و فقط فلسفه بافی کرد . الان نیز هیچ سیستم عاملی نساخته است و فقط علیه ویندوز و مک  شعار می دهد . 



هرکسی جای ریچارد استالمن بود لااقل یک سیستم عامل خصوصی برای خودش می ساخت !!

این بنده ی خدا فقط می خواست بگوید که چیزی که من ساختم یونیکس نیست . همین . 


اولین و آخرین جنگ استالمن ، علیه یونیکس و مک بود .  او از سالها پیش فقط به حقوق هکرها و گیک ها اهمیت می داد و اصلا به کاربران خانگی فکر نمی کرد لذا فقط علیه یونیکس  جنگید . 


بعد که یونیکس منقرض شد و لینوکس اختراع شد تازه فهمید که سیستم عامل توهمی گنو به هیچ چیزی متصل نیست حتی به کرنل لینوکس . 


یعنی یک چیز درهم و برهم و بی ریخت که فقط می خواهد باینری را در هم بکوبد . 


استالمن می گوید که زبان برنامه نویسی باید سطح بالا و خوانا باشد و باینری فقط به درد پردازنده ی کامپیوتر می خورد !!!


او کماکان معتقد است که بهینه سازی نرم افزارهای تجاری و مالکیتی یک استراتژی غلط است و بجای اینکار باید از صفر شروع کرده و نرم افزار را با کد منبع و با زبان سطح بالا در اختیار مردم قرار داد !



اما کرکرها در طول تاریخ ثابت کردند که اتفاقا باینری و البته اصلاح باینری بهترین استراتژی می باشد . 


وقتیکه من و شما بعنوان کاربر ، نتوانیم از اسرار زبان ماشین و باینری و پردازنده  و کرنل ویندوز سردر بیاوریم ، پناهنده شدن به نهضت نرم افزار متن باز و آزاد هیچ دردی را دوا نمی کند . 



من معتقدم که اتفاقا روش صحیح این است که ما نرم افزارهای کدبسته و تجاری و مالکیتی را هک کرده و باینری شان را اصلاح کنیم و از روی آنها نرم افزار آزاد و رایگان و متن باز بسازیم اما کد منبع این نرم افزارهای جدید باید حتما با زبان اسمبلی سطح پایین نوشته شده باشد تا به زبان ماشین نزدیک باشد و سریع و کوچک و کارآمد باشد و باگ نداشته باشد . 



عامل اصلی باگ و شکست نرم افزارهای آزاد در همین استراتژی غلط است که استالمن به خورد توسعه دهندگان لینوکس داده است . 


اولا هیچ انسانی عمر نوح و صبر ایوب و گنج قارون ندارد که بخواهد تمام چیزها را از اول تا آخر بسازد و همه چیز را از صفر بسازد و شروع کند 


ثانیا برفرض محال که این سه نعمت را داشته باشیم ، بازهم  دلیل نمی شود که اصل قضیه یعنی پردازنده و زبان پردازنده را فراموش کنیم و نرم افزارهایی بسازیم که کمترین سازگاری را با پردازنده دارند و دلمان خوش باشد که قابل حمل هستند حتی اگر کارایی نداشته باشند و به درد کاربر نخورند و پر از باگ باشند و کامپایل کردن شان کار حضرت فیل باشد !!



مهندس کامپیوتر یعنی مهندسی که زبان کامپیوتر را می فهمد و بکار می گیرد . 


زبان کامپیوتر یعنی همان باینری یعنی صفر و یک 


بنابراین هیچ زبان دیگری را نباید یاد گرفت . وگرنه نباید اسم خودمان را مهندس کامپیوتر بگذاریم . 


تمام زبانها مستقیم یا غیر مستقیم به زبان باینری ترجمه می شوند و پردازنده نیز فقط باینری را می فهمد و اجرا می کند و فقط با باینری سازگاری کامل دارد . 


بنابراین یادگیری سایر زبانها فقط اتلاف وقت و عمر و هزینه است . یک کار کاملا بیهوده و بی معنا این است که به تعداد ریگ های بیابان ، زبان سطح بالا یا کامپایلر زبان اسمبلی ساخته اند و می سازند اما از زبان واقعی کامپیوتر یعنی باینری غافل هستند . 


پیشتر گفتم که زبان ماشین فقط در حالت باینری یعنی صفر و یک است که دقیق و بدون باگ است . 


علت اصلی باگ در برنامه نویسی این است که ما برنامه را نمی سازیم بلکه این زبان است که بجای ما برنامه را می سازد و لینکر زبان ، برنامه را هرطور که دلش بخواهد می سازد بدون اینکه به ما اجازه دهد در فرایند لینک و تولید نرم افزار دخالت داشته باشیم و این برخلاف آزادی و بصیرت است . 



برنامه نویسی با زبانهای سطح بالا یعنی کدنویسی بصورت کورمال کورمال و با چشمان کاملا بسته و بدون تفکر 


زبان برنامه نویسی نباید بجای ما تصمیم بگیرد . این ما هستیم که باید بجای زبان برنامه نویسی تصمیم بگیریم . 



بدبختانه حتی در کامپایلرهای زبان اسمبلی نیز شاهد تناقض های فراوان در نوشته ها و متون هستیم و مثلا طراح RosAsm  معتقد است که مهمترین چیز در برنامه نویسی  ، خوانایی است و لذا اسمبلی سطح بالا را بر اسمبلی سطح پایین ترجیح می دهد . 


اما این تنها مشکل نیست . محدودیتهایی که ایشان در RosAsm  اعمال کرده است و کاملا غیر عقلانی هستند نیز آزادی را بر ما حرام می کنند . 


وقتیکه می گویم حتی طرفداران آزادی نیز برخلاف آزادی رفتار می کنند اما توهم دارند یعنی همین . 


آزادی واقعی نه در اوپن سورس و لینوکس دیده می شود و نه در زبان اسمبلی . 


آزادی واقعی فقط در یک چیز دیده می شود:


باینری



وقتیکه شما با کمک یک هگز ادیتور ، باینری را رمزگشایی و سپس اصلاح کردید و نتیجه را همان لحظه مشاهده کردید عملا به آزادی واقعی رسیده اید . 



یکی از دلایلی که باعث شد  من وبلاگهای اسمبلی را رها کنم و مستقیما به زبان ماشین و هگز ادیتور فکر کنم همین است که در هگز ادیتور ، شما از آزادی کامل و واقعی برخوردار می شوید . 


آن محدودیتهای غیرعقلانی که در زبانهای سطح بالا و کامپایلرهای زبان اسمبلی مشاهده می کنید هرگز در هگز ادیتور پیدا نخواهید کرد . 



چند تصور غلط در مورد هگز ادیتور که البته این تصورات بصورت کاملا تعمدی توسط دشمنان بر ما تحمیل شده اند :


1- هر احمقی می تواند یک هگز ادیتور بسازد 


2- هگز ادیتور یک محیط مرده است 


3- هگز ادیتور قبرستان کدها می باشد


4- کدهای زبان ماشین ، خام هستند


5- هگز ادیتور فقط برای مقایسه ی باینری فایلها و ویرایش فایلها بکار می رود


6- هگز ادیتور دست شما را می بندد و شما آزادی ندارید زیرا حتی یک بایت کمتر یا بیشتر بنویسید نرم افزار تولید یا اجرا نمی شود زیرا آدرس ها بهم می ریزند


7- برنامه نویسی با هگز ادیتور یعنی مازوخیسم و خودآزاری و اتلاف وقت


8- کدهای ماشین در محیط هگز ادیتور قابل فهم نیستند و امکان کامنت گذاری در جلوی کدها میسر نیست 


9- هگز ادیتور خطرناک است و فقط پردازنده می تواند محتوای آنرا بخواند و انسان نمی تواند باینری را بفهمد 


10- اصلاح یا ویرایش کد ماشین در محیط هگز ادیتور  ، غیر ممکن یا دشوار است 


11- کدهای زبان ماشین در محیط هگز ادیتور باعث خطای چشم شده و باگ تولید می کنند . 


12- در هگز ادیتور باید هزاران کد هگز 00 بنویسیم تا پدینگ ایجاد شود وگرنه پردازنده نمی تواند نرم افزار را اجرا کند


13- پردازنده ی اینتل ، نیاز فراوان به این دارد که معماری نرم افزارهای ویندوز ، از چندین سکشن و بخش و هزاران کد برای پدینگ استفاده کند


14- تعداد کدهای ماشین هرچقدر بیشتر باشد سرعت نرم افزار بیشتر است 


15- اگر تمام سکشن ها را بهم بچسبانیم و مجددا آدرسدهی کنیم سرعت اجرای نرم افزار کم می شود . لذا باید چندین سکشن بسازیم و حتی سکشن های جدید به نرم افزار اضافه کنیم تا کارایی اش بیشتر شود 



اینها همگی تصورات غلط است که در طول سالهای سال از طرف جامعه ی برنامه نویسان و توسعه دهندگان نرم افزار و سخت افزار  و مهندسان کامپیوتر نوشته و در همه جا منتشر شده است . 


این تصورات کاملا غلط است . 


من در برنامه نویسی با هگز ادیتور ، بصورت کاملا عملی به شما ثابت می کنم که تمام این تصورات که در بالا نوشتم غلط است . 


ابتدا قصد داشتم اسرار هگز ادیتورها را با خودم به گور ببرم . اما بعد دیدم که بجز  افشای اسرار هگز ادیتورها  هیچ دلیل دیگری برای وبلاگنویسی ندارم و عملا اگر این دانش را به گور ببرم   هم به زبان ماشین و هم به مردم و هم به خودم خیانت کرده ام . 


برفرض هم که هکرهای کلاه سیاه و اتکرهای سیستم عامل لینوکس ،  از زبان ماشین و هگز ادیتور و اسرار هگز ادیتورها سو استفاده کنند اما باز هم مشکلی پیش نمی آید زیرا این علم دیگه در انحصار چند هکر ویروس نویس و بد ذات نیست بلکه در اختیار تمام مردم جهان است و اگر هکرها بتوانند از کد ماشین سو استفاده کنند تمام مردم دنیا نیز می توانند با همان زبان ماشین  ، پاسخ محکم و  دندان شکن به هکرها بدهند و روزگارشان را سیاه کنند و به زندگی لینوکس و دارک وب و هک سیاه پایان دهند . 



وقتیکه تمام هشت میلیارد انسان روی زمین ، بتوانند با زبان ماشین و البته با کمک هگز ادیتور کارهای اساسی و مهم و جالب را انجام دهند و به هکر و برنامه نویس حرفه ای تبدیل شوند و از تمام اسرار هکرهای لینوکس و مجرمان سایبری با خبر باشند و بتوانند جلوی انتشار ویروس و بد افزار و حملات سایبری را بگیرند آنوقت دشمنان باینری  باید  غزل خداحافظی را بخوانند و امنیت به دنیای مجازی و واقعی برمی گردد . 


امنیت واقعی را فقط در هگز ادیتور می توان پیدا کرد . 


آزادی واقعی نیز فقط در هگز ادیتور است . 


وقتیکه شما صفحات وبسایت را با زبان ماشین بسازید دیگه چیزی به نام هک وبسایت نخواهیم داشت زیرا زبان ماشین ، امنیت واقعی و صد در صدی را تامین می کند و راه را برای نفوذ دشمنان می بندد 


در مورد هگز ادیتور و زبان ماشین ، تصورات غلط دیگری نیز وجود دارد که اگر عمری باشد در همین وبلاگ  ، آن ها را بیان می کنم . 



و اما حرف آخر 



برنامه نویسی با هگز ادیتور و افشای اسرار هگز ادیتورها و مطرح کردن معماری و ساختار سیستم عامل باینری ، همگی در همین وبلاگ مطرح خواهند شد . 


برنامه نویسی با هگز ادیتور در چهار هزار پست ، را در همین وبلاگ آموزش خواهم داد . انشاا...


سیستم عامل باینری به تمام اشخاص حقیقی ( مردم ) و حقوقی ( کشورها و دولت ها و وزارتخانه ها و سازمان ها و دانشگاهها و شرکت ها و موسسات و آزمایشگاههای علم و فناوری و انجمن ها و سایتها و وبلاگ ها و... )  تعلق دارد و من هرگز سیستم عامل باینری را در انحصار خودم نگه نمی دارم و چیزی به نام انحصار و حق تکثیر و کپی رایت را هرگز در سیستم عامل باینری نخواهید دید . 


یعنی هرکسی می تواند ادعا کند که سیستم عامل باینری را او ساخته است و به او تعلق دارد و این ادعا از طرف تمام مردم دنیا و تمام کشورها و سازمانها و موسسات ، مسموع و قابل پذیرش است زیرا سیستم عامل باینری یک سیستم عامل جهانی و همگانی است و به تمام دنیا تعلق دارد و تمام مردم دنیا مالک این سیستم عامل خواهند بود . 


سیستم عامل باینری بطور کامل با کدهای زبان ماشین و توسط هگز ادیتور ساخته خواهد شد . 


تاریخ ساخت سیستم عامل باینری :


تاریخ ساخت و انتشار فایل ایمیج سیستم عامل باینری را  بعدا و در زمان مناسب اعلام خواهم کرد . انشاا...



در وبلاگ وحیدمی ،  شما را با فلسفه و معماری و ساختار سیستم عامل باینری ، آشنا کرده ام . 


کافیست به وبلاگ وحیدمی مراجعه نمایید 



اما  فایل  ایمیج سیستم عامل باینری را که کمتر از یک مگابایت حجم دارد و شامل یک فایل iso می باشد و با تمام کامپیوترها و دستگاههای الکترونیکی سازگار است و قابل حمل است و به راحتی بوت می شود را در این وبلاگ ، منتشر خواهم کرد . 


انشاا...



و اما در مورد لینوکس 


لینوکس ذاتا سیستم عامل بدی نیست بلکه از او سو استفاده کرده اند و او را بدنام و بی اعتبار نمودند . 


کاربرهای لینوکس نباید ناامید شوند زیرا زبان ماشین و هگز ادیتور به آنها نیز تعلق دارد و آنها نیز می توانند با زبان ماشین برای لینوکس ، برنامه و درایور و بازی و...  بسازند و لذت ببرند



ما می توانیم به کاربرهای لینوکس بگوییم که شما می توانید یک توزیع جدید لینوکس را منحصرا با کدهای زبان ماشین ، بسازید و نامش را باینری لینوکس بگذارید و زحمت کامپایل را از روی دوش خود بردارید . 



بله ، باینری منحصر به داس و ویندوز نیست بلکه در لینوکس و مک و سایر سیستم عامل ها نیز کاربرد اساسی دارد . 


کاربرهای لینوکس نیز می توانند باینری را مستقیما به کار گیرند و خودشان را از شر هزاران زبان سطح بالا خلاص کنند و دیگه مجبور نیستند به روشهای عجیب و غریب ، کد منبع لینوکس را کامپایل کنند . 


بلکه از همان ابتدا ، باینری لینوکس را با دست می نویسند و ذخیره می کنند و لینوکس بصورت کاملا دستی توسط کاربرهای لینوکس ساخته خواهد شد . 


کاربرهای مک و اندروید و سایر سیستم عاملها نیز می توانند با دست و با زبان ماشین ،   نرم افزار مورد نیازشان را بسازند . 


من با لینوکس و اوپن سورس مخالف نیستم بلکه می خواهم بگویم که لینوکس فقط زمانی به من و شما آزادی می دهد که با زبان ماشین ساخته شود نه با کد منبع و زبانهای سطح بالا


من خودم ایده ی ساخت توزیعی جدید به نام فسم لینوکس را قبلا داده ام . 


حالا نیز ایده ی  ساخت توزیعی جدیدتر به نام   باینری لینوکس را به شما ارائه می دهم . 



در زیر این پست ، اسامی نرم افزارهایی که با زبانهای ماشین و اسمبلی سر و کار دارند را مشاهده می نمایید . 


برای آشنایی کامل با تمام اسرار کدهای زبان ماشین ، بهتر است که نرم افزار spiro را از همین وبلاگ یا از وبلاگ وحیدمی ، دانلود کنید . 


فکر نمی کنم هیچ نرم افزاری به اندازه ی اسپیرو ، تک تک کدهای ماشین و اسمبلی را برای شما رمزگشایی کند . 


مثلا کد E8 را فقط با  کمک اسپیرو مموری هکینگ می توانید رمزگشایی و ویرایش نمایید . 


من بالاخره به راز کد E8  پی بردم . این راز را فقط نرم افزار spiro  به من نشان داد  . سایر نرم افزارهای مشابه ، نتوانستند مرا به مقصود برسانند . اما اسپیرو توانست تمام کدهای زبان ماشین را برایم رمزگشایی کند . 


اگر می خواهید به بخش بزرگی از اسرار هگز ادیتورها و زبان ماشین  پی ببرید کافیست نرم افزار اسپیرو را دانلود و اجرا کنید . 


البته  نرم افزار c32asm  و  حتی  RosAsm  نیز تا حد زیادی به رمزگشایی کد ماشین کمک می کنند اما هیچکدامشان کد E8 را رمزگشایی نکردند !


فقط  spiro بود که تمام کدهای ماشین خصوصا کد E8 را برایم رمزگشایی کرد  


خب ، این مبحث ،  اولین بخش از افشای اسرار هگز ادیتورها  بود . 


به امید خدا ، در بخش بعدی سعی می کنم سایر کدهای زبان ماشین و نیز سایر اسرار هگز ادیتورها را فاش کنم . انشاا...