باینسم

تبلیغ زبانهای ماشین و اسمبلی

باینسم

تبلیغ زبانهای ماشین و اسمبلی

باینسم یعنی باینری و اسمبلی
تبلیغ زبانهای ماشین و اسمبلی
تبلیغ زبانهای برنامه نویسی ماشین و اسمبلی بصورت فی البداهه و نامنظم

آدرس وبلاگ باینسم :

https://binasm.blog.ir

نقشه وبلاگ باینسم :

https://binasm.blog.ir/sitemap.xml


کپی برداری از مطالب وبلاگ باینسم و سایر وبلاگهای من ؛ مجاز و بلامانع است .

ذکر منبع ؛ اختیاری است

وحید محمدی : مبلغ و احیاگر زبانهای ماشین و اسمبلی

سایر وبلاگهای من :

https://vahidmy.blog.ir

https://spasm.blog.ir

https://fasmy.blog.ir

امکان تماس با من وجود ندارد .


طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

خیانت آلن تورینگ به زبان ماشین

شنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۵۵ ق.ظ



خیانت آلن تورینگ به زبان ماشین 


آلن تورینگ یعنی : 


پدر علوم کامپیوتری جهان

پدر هوش مصنوعی جهان

پدر رمزگشایی و هک و کرک و مهندسی معکوس

رمزشکن کد ماشین انیگما ارتش آلمان نازی در جنگ جهانی دوم 

قهرمان ملی انگلستان

مردی که همه چیز می دانست 

پایان دهنده ی جنگ جهانی دوم 

طراح اولین بازی شطرنج جهان

طراح اولین نرم افزار جهان

طراح تست هوش

نظریه پرداز زبانها و ماشین ها

طراح اولین کد ضد اسپم در جهان

طراح تست معروف نظریه بازی برای تشخیص انسان از روبات 

پیشنهاد دهنده و نویسنده ی اولین کد زبان اسمبلی بعنوان جایگزین زبان ماشین 


این مورد آخر یعنی پیشنهاد طراحی و ساخت زبان اسمبلی و جایگزین کردن زبان اسمبلی بجای زبان ماشین ؛  خدمت نبود ! خیانت بود ! 


بله درست فهمیدید .

آلن تورینگ  ناخواسته و بدون در نظر گرفتن عواقب کارش ؛ ضربه ی مهلکی به پیکر  زبان ماشین وارد کرد و متاسفانه راه  را برای اختراع زبانهای جعلی و فیک یعنی زبانهای سطح بالا  هموار  کرد . 



آلن تورینگ و سپس  کاتلین بوث  با اختراع زبان اسمبلی  عملا به  شکل سهوی و ناخواسته  ؛  به زبان ماشین خیانت کردند ...




تا اینکه در  سال 1958 میلادی یک پیراپزشک کم سواد و بدبین و منفی باف و روانپریش و سرگردان و شکاک  و کج فهم ؛   به نام  جان بکوث  با اختراع زبان  FORTRAN   عملا  به زبان اسمبلی  خیانت  کرد !! 



خیانت پشت خیانت !!! 



حالا من قصد دارم  این خیانت ها را جبران کنم .


اما مگر به همین آسانی است ؟؟ 



از همین پست شروع می کنم ....


زبان ماشین : 90


زبان اسمبلی: nop


توضیح : هیچ کاری نکن . هیچ کدی را اجرا نکن !! 


 عدد  90 ؛    کد زبان ماشین در مبنای هگزادسیمال است ! 


زبان ماشین در چهار  مبنای عددی  بکار می رود : 


1.  دسیمال  یعنی  ده تایی 


2. هگزادسیمال  یعنی  شانزده تایی 


3. باینری    یعنی  دو تایی  0 و 1 


4. اوکتال  یعنی  هشت تایی  



برای برنامه نویسی با زبان ماشین  می توانیم  از هر نوع  hex editor  دلخواهی  استفاده کنیم . 


در  hex editor  معمولا  از مبنای  هگزادسیمال زبان ماشین استفاده می شود زیرا  برای انسان  قابل فهم تر و ساده تر است . 


بنابراین  اگر  در پستهای بعدی  بجای باینری  از هگزادسیمال یا دسیمال  استفاده کردم تعجب نکنید 


هرچند که سعی می کنم  از مبنای  باینری  نیز  استفاده کنم .


برای درک آسانتر  دروس اصلی و  تخصصی رشته مهندسی کامپیوتر  یعنی دروس:   مبانی زبان ماشین و ریزپردازنده  و معماری کامپیوتر  و ریاضیات گسسته  و مدار منطقی و  جبر بولی  و  ساختمان داده  و اصول طراحی کامپایلر  و نظریه زبانها و ماشین ها ؛    لازم است که حتما  از  مبنای  باینری یعنی  0 و 1   استفاده شود . 

بنابراین حتما   مبنای باینری را در این وبلاگ  بکار خواهم گرفت . 

+



بهرحال ؛ من هرگز به زبان ماشین خصوصا  مبنای باینری  خیانت نمی کنم !! 

 

من روی زبان ماشین ؛ غیرت دارم  و با تمام وجودم  از زبان ماشین؛  دفاع و تبلیغ می کنم .