باینسم

تبلیغ زبانهای ماشین و اسمبلی

باینسم

تبلیغ زبانهای ماشین و اسمبلی

باینسم یعنی باینری و اسمبلی
تبلیغ زبانهای ماشین و اسمبلی
تبلیغ زبانهای برنامه نویسی ماشین و اسمبلی بصورت فی البداهه و نامنظم

آدرس وبلاگ باینسم :

https://binasm.blog.ir

نقشه وبلاگ باینسم :

https://binasm.blog.ir/sitemap.xml


کپی برداری از مطالب وبلاگ باینسم و سایر وبلاگهای من ؛ مجاز و بلامانع است .

ذکر منبع ؛ اختیاری است

وحید محمدی : مبلغ و احیاگر زبانهای ماشین و اسمبلی

سایر وبلاگهای من :

https://vahidmy.blog.ir

https://spasm.blog.ir

https://fasmy.blog.ir

امکان تماس با من وجود ندارد .


طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

مشکلات برنامه نویسی با هگز ادیتور

جمعه, ۱۹ خرداد ۱۴۰۲، ۰۷:۵۶ ب.ظ




به نام خدایی که باینری را آفرید 


مشکلات برنامه نویسی با هگز ادیتور


1. پیچیدگی و بزرگی و تودرتو بودن معماری ویندوز و لینوکس که عملا وقت بسیار زیادی را هدر می دهد 


2. پیچیده تر شدن معماری ویندوز و لینوکس با توجه به فناوریهای جدید  و استفاده از زبانهای سطح بالا و چارچوب های دور از سخت افزار از قبیل دات نت فریمورک  و استفاده از کتابخانه های حجیم و پیچیده در فرایند تولید نرم افزار  که مجموعا  موجب متورم شدن نرم افزار می گردد و امکان برنامه نویسی با هگز ادیتور را بسیار سخت و دشوار می کند . 


امروزه اکثریت نرم افزارها و درایورها و بازیهای کامپیوتری  فقط  نفخ افزار  هستند و از فایلهای  حجیم و بزرگ و متورم و باد کرده  تشکیل شده اند . لذا  مهندسی معکوس معماری اکثر سیستم عامل ها و نرم افزارها  کار بسیار دشواری شده است لذا فرایند برنامه نویسی با هگز ادیتور را واقعا  دشوار و سخت کرده اند 



3. عدم وجود سایتها و انجمن های معتبر بین المللی در جهت آموزش برنامه نویسی با هگز ادیتور 


4. عدم وجود منابع آموزشی 


5. عدم استقبال برنامه نویسان و مهندسان از زبانهای سطح پایین خصوصا زبان ماشین و البته از هگز ادیتورها 


رویهم رفته ؛ باید پروسه ی برنامه نویسی با هگز ادیتور  را  رها کنم زیرا  مقرون به صرفه نیست . 



بجای هگز ادیتور و زبان ماشین  ؛ می توانیم از زبان اسمبلی  استفاده کنیم . 


در فلت اسمبلر که تحت نام   Fasm  شناخته می شود می توان بطور غیرمستقیم  برنامه نویسی با هگز ادیتور و کدهای زبان ماشین را تجربه کرد . 


آدرس فلت اسمبلر را در کلمات کلیدی وبلاگ وحیدمی و سایر وبلاگهایم  قید کرده ام . 


ولی بازهم قید می کنم : 


flatassembler.net


به آدرس بالا مراجعه نمایید و در مورد امکان برنامه نویسی با هگز ادیتور تحت ویندوز یا لینوکس  از اعضای انجمن فلت اسمبلر  سوال بپرسید . 


کافیست بعد از ورود به آدرس بالا  ؛ روی عبارت  Message board  کلیک کنید تا به انجمن فلت اسمبلر وارد شوید . 




فقط در مورد برخی سیستم عامل های ساده  و کوچک که بطور کامل با زبان اسمبلی ساخته شده و معماری ساده و کوچک و جمع و جور و فشرده ای دارند  می توانیم به برنامه نویسی با هگز ادیتور  امیدوار  باشیم . 


سیستم عامل های زیر با هگز ادیتور کاملا سازگار هستند زیرا معماری ساده و کوچک و فشرده ای دارند : 


kolibrios


dexos


fasmos


minos


این سیستم عاملها فقط 1 مگابایت حجم دارند و بسیار ساده و کوچک و خالص و تمیز هستند زیرا بطور کامل با زبان اسمبلی ساخته شده اند و معماری بسیار کوچک و ساده ای دارند لذا خوراک خوبی برای هگز ادیتورها محسوب می شوند . 


+


برای ویندوز و لینوکس و مک و اندروید و سایر سیستم عامل ها  ؛ از  Fasm  استفاده نمایید . 



بهرحال  زبان اسمبلی  بهترین جایگزین بجای هگز ادیتور محسوب می شود . زیرا اسمبلی یعنی نسخه ی قابل فهم زبان ماشین . 


 پرونده ی برنامه نویسی با  هگز ادیتور  را نمی بندم  زیرا  سیستم عاملهای کوچک و ریز  خوراک مناسبی برای هگز ادیتور هستند !  

.


شاید در آینده  اگر یک سیستم عامل  کوچک 64 بیتی مدرن ولی ساده را دیدم و توانستم با هگز ادیتور  برایش نرم افزار بسازم  آنگاه  برنامه نویسی با هگز ادیتور را برای  آن سیستم عامل  ؛  آموزش  بدهم . 


فعلا چنین سیستم عاملی را  سراغ ندارم . پس باید مدتی طولانی تحقیق و  پژوهش و آزمایش کنم . 



در پست بعدی  بصورت جسته گریخته  سعی می کنم در مورد برنامه نویسی با زبان اسمبلی تحت ویندوز  مطالبی  را  نوشته و منتشر نمایم . 


البته باید یک مدت  آزمایشاتی را انجام دهم تا بتواتم تجربیاتم را  آموزش دهم . 


فعلا  باید مطالعه و آزمایش نمایم . مطالب پستهای بعدی بصورت فی البداهه و نامنظم   خواهند بود . 




تا بعد ...‌