باینسم

تبلیغ زبانهای ماشین و اسمبلی

باینسم

تبلیغ زبانهای ماشین و اسمبلی

باینسم یعنی باینری و اسمبلی
تبلیغ زبانهای ماشین و اسمبلی
تبلیغ زبانهای برنامه نویسی ماشین و اسمبلی بصورت فی البداهه و نامنظم

آدرس وبلاگ باینسم :

https://binasm.blog.ir

نقشه وبلاگ باینسم :

https://binasm.blog.ir/sitemap.xml


کپی برداری از مطالب وبلاگ باینسم و سایر وبلاگهای من ؛ مجاز و بلامانع است .

ذکر منبع ؛ اختیاری است

وحید محمدی : مبلغ و احیاگر زبانهای ماشین و اسمبلی

سایر وبلاگهای من :

https://vahidmy.blog.ir

https://spasm.blog.ir

https://fasmy.blog.ir

امکان تماس با من وجود ندارد .


طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

زبانهای ماشین و اسمبلی نیازی به احیا ندارند

جمعه, ۱۹ خرداد ۱۴۰۲، ۰۲:۳۴ ب.ظ





به نام خدایی که باینری را  آفرید 


زبانهای ماشین و اسمبلی نیازی به احیا ندارند



بعضی اوقات به این نتیجه می رسم که تمام تلاشهایم برای احیای زبانهای سطح پایین یعنی ماشین و اسمبلی ؛  یک کار بیهوده و ابلهانه بوده است ! 



من در وبلاگ وحیدمی و وبلاگهای تخصصی ام صدها مطلب طولانی نوشتم تا به خیال خودم  زبانهای ماشین و اسمبلی را احیا کنم و حتی این جمله ی مضحک را نوشتم : 


[ اگر وحیدمی  بمیرد ،  اسمبلی هم می میرد ] !!!!!


واقعا خنده دار است که من خیال می کردم  زبانهای واقعی برنامه نویسی یعنی ماشین و اسمبلی ؛ به من نیاز دارند و حتی خیال می کردم که احیای این زبانها  یک تکلیف شرعی است !!! 


  

اما حالا می بینم  که  فقط وقت خودم را هدر داده ام زیرا زبانهای ماشین و اسمبلی عضو جدانشدنی و لاینفک و ستون فقرات کامپیوتر می باشند و اگر تمام زبانهای سطح بالا منقرض شوند ؛ زبانهای سطح پایین یعنی ماشین و اسمبلی  هرگز منقرض و منسوخ  نمی شوند . 



زیرا کامپیوتر بطور ذاتی  فقط زبان ماشین را می فهمد  و اسمبلی هم ؛ نسخه ی قابل فهم زبان ماشین محسوب می شود و البته  در بخش  back end کامپایلر  تمام زبانهای برنامه نویسی سطح بالا ؛ زبان اسمبلی  حضور هنیشگی دارد و برنامه های این زبانها را به زبان ماشین ترجمه می کند 


زبان اسمبلی همزمان با زبان ماشین از سال  1938 میلادی  رسما و عملا اختراع شد و در محاسبات کامپیوترها و تولید برنامه ها  بکار رفته است 




همچنین  صدها کامپایلر معروف و قدرتمند زبان اسمبلی نیز   از سال 1960 میلادی تا به امروز یعنی سال   2023 - 2024  میلادی  عملا  زبان اسمبلی  را در بین  ده زبان برنامه نویسی محبوب جهان  قرار داده اند . 



بنابراین به این نتیجه رسیدم که زبانهای برنامه نویسی ماشین و اسمبلی  هیچ نیازی به احیا  ندارند زیرا هیچوقت  از بین نرفته اند که حالا به  احیا و زنده کردن  نیاز  داشته باشند . 


برهمین اساس ؛  من از این لحظه به بعد  صرفا  از روی سرگرمی  سعی می کنم از زبانهای ماشین و اسمبلی  تبلیغ کنم . 



بله فقط تبلیغ می کنم . زیرا هزاران برنامه نویس حرفه ای در سرتاسر جهان  سالهاست که به تبلیغ زبان اسمبلی پرداخته اند و نرم افزارها و سیستم عاملهای قدرتمند و کاربردی را با کمک زبان اسمبلی ساخته اند و می سازند . 


من از این به بعد صرفا برای سرگرمی  به تبلیغ از زبانهای سطح پایین می پردازم  زیرا  بابت عمر جاودانه ی زبانهای برنامه نویسی ماشین و اسمبلی خیالم راحت است . 


من چه زنده باشم و  چه  بمیرم  زبانهای ماشین و اسمبلی  کماکان تا ابد  زنده خواهند ماند . 


بنابراین  می توانم با خیال راحت به زندگی ام برسم و از زندگی لذت ببرم و فقط در مواقع بیکاری  در مورد زبانهای ماشین و اسمبلی  یک سری  مطالب را منتشر نمایم . 



خیالم بابت این دو زبان ؛ راحت است . 


هروقت حال و حوصله داشته باشم  سعی می کنم  در هر پست ؛ یکسری نکات  متفرقه و فی البداهه را در مورد این دو زبان  منتشر نمایم .


زبانهای  ماشین و اسمبلی  عمری جاودانه  دارند  و هرگز  منسوخ یا  متروک یا منقرض نخواهند شد . 


این دو زبان به من هیچ نیازی ندارند . پس باید از توهم و خودبزرگ بینی دست بردارم  و واقع بین باشم .