باینسم

تبلیغ زبانهای ماشین و اسمبلی

باینسم

تبلیغ زبانهای ماشین و اسمبلی

باینسم یعنی باینری و اسمبلی
تبلیغ زبانهای ماشین و اسمبلی
تبلیغ زبانهای برنامه نویسی ماشین و اسمبلی بصورت فی البداهه و نامنظم

آدرس وبلاگ باینسم :

https://binasm.blog.ir

نقشه وبلاگ باینسم :

https://binasm.blog.ir/sitemap.xml


کپی برداری از مطالب وبلاگ باینسم و سایر وبلاگهای من ؛ مجاز و بلامانع است .

ذکر منبع ؛ اختیاری است

وحید محمدی : مبلغ و احیاگر زبانهای ماشین و اسمبلی

سایر وبلاگهای من :

https://vahidmy.blog.ir

https://spasm.blog.ir

https://fasmy.blog.ir

امکان تماس با من وجود ندارد .


طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

تمام کاربردهای زبان ماشین در یک ابزار

شنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۰۱ ب.ظ



تمام کاربردهای زبان ماشین در یک ابزار !



بهترین ابزار برای برنامه نویسی با زبان ماشین ، فقط ؛ hex editor  می باشد . شما از هر نوع هگز ادیتور دلخواهی می توانید برای برنامه نویسی با زبان ماشین ، استفاده کنید و عملا دستتان کاملا باز است و آزادی و اختیار کامل دارید . 


اما اجازه دهید که از میان هگز ادیتورها ، بهترین شان را به شما معرفی نمایم :


1- winhex  ملقب به پادشاه هگز ادیتورهای جهان


2- c32asm - یک دیس اسمبلر و ری اسمبلر دستی و اتوماتیک قدرتمند که البته هگز ادیتور بسیار قدرتمندی نیز دارد . در این برنامه علاوه بر زبان ماشین ، می توانید به زبان اسمبلی نیز برنامه نویسی نمایید . 


من خودم شخصا با c32asm  و تحت سیستم عامل ویندوز ، یک نرم افزار کامل ویندوزی را با رابط گرافیکی کاربر ، ساختم . 


اما البته این برنامه یکسری محدودیتها نیز دارد . مثلا شما نمی توانید با کمک آن به فولدرهای ویندوز 10 یا ویندوز 11 نفوذ کنید یا نمی توانید بر روی سکتوهای هارد دیسک عملیات ویژه انجام دهید یا نمی توانید فایلهای حذف شده را بازیابی کنید یا نمی توانید هارد دیسک را بطور کامل حذف یا اصطلاحا  wipe کنید . یا نمی توانید پارتیشنهای مفقود شده ی ویندوز را بازیابی نمایید . یا نمی توانید  کلاسترها و سلیندرها و شیارها و سکتورها و هدهای هارد دیسک را دستکاری کنید . 


یا نمی توانید ویندوز را هک کنید و به پوشه های مخفی و سیستمی ویندوز 10  نفوذ کنید یا نمی توانید پارتیشنهای مخفی و آزمایشی را مشاهده کنید . 


برای مشاهده ی پارتیشن های مخفی ویندوز ، نیازی به نصب لینوکس روی ویندوز نیست . 


کافیست winhex  را روی ویندوز نصب کنید . عملا بدون هیچ خطری  می توانید به پارتیشنهای مخفی و سیستمی ویندوز دست یابید و قطعا برای اینکار ، به لینوکس نیاز ندارید . 


حتی می توانید از درون ویندوز ، پارتیشنهای مخفی لینوکس را نیز مشاهده کنید !!!


جالب است نه ؟؟؟


برای اینکه بتوانید به یک کاربر فوق حرفه ای تبدیل شوید و از لینوکس بی نیاز باشید ، توصیه می کنم تحت ویندوز از نرم افزار فوق العاده قدرتمند وین هگز - winhex-   استفاده نمایید . 


اگر می خواهید با تمام کاربردهای زبان ماشین عملا آشنا شوید بهترین ابزار همین   winhex  است . 


اگر می خواهید به یک برنامه نویس و هکر و کرکر فوق پیشرفته و فوق حرفه ای تبدیل شوید و البته کماکان کاربر ویندوز باشید و به لینوکس و ابزارهای هک و کرک نیاز نداشته باشید  بازهم همین وین هگز را به شما توصیه می کنم . 


اگر می خواهید سکتور بوت را به صورت دستی تنظیم کنید بازهم به وین هگز نیاز دارید . 


خلاصه ی کلام :


بهترین ابزار برای برنامه نویسی و هک و کرک و مهندسی معکوس با زبان ماشین ، فقط یک چیز است : 


winhex


البته من قصد تبلیغ از یک ابزار خاص را ندارم بلکه قصد دارم زبان ماشین را احیا و رایج نمایم . لذا شما اگر دوست ندارید می توانید از سایر هگز ادیتورها استفاده نمایید . 


دست شما برای اینکار کاملا باز است و شما مختار هستید که از هر هگز ادیتور دیگری استفاده نمایید. 


بنابراین من هرگز روی وین هگز مانور نمی دهم بلکه سعی دارم زبان ماشین را احیا نمایم . 


شما می توانید وین هگز و سایر هگز ادیتورهای قدرتمند را از وب فارسی یا خارجی  دانلود نمایید . 


من بصورت فی البداهه و تصادفی و بدون در نظر گرفتن محیط و خصوصیات هگز ادیتورها ، روش برنامه نویسی با زبان ماشین را تدریس می کنم . زیرا برای من ، زبان برنامه نویسی  در اولویت است و  ابزارهای جانبی از قبیل  هگز ادیتور  از اهمیت کمتری برای من برخوردار هستند . 


شما حتی می توانید از سایر هگز ادیتورها که در لینوکس یا اندروید وجود دارند نیز استفاه کنید  


من هرگز شما را به یک فناوری خاص یا نرم افزار خاص  یا سیستم عامل خاص ، محدود نمی کنم . 


از جلسه ی بعد ، من فرض را بر این می گیرم که شما یک هگز ادیتور دلخواه را نصب کرده ید . حالا اینکه کدام هگز ادیتور را نصب کرده اید برای من  هیچ فرقی نمی کند زیرا من با خود زبان ماشین سروکار دارم نه با هگز ادیتور ! 



دروس جلسات بعد بصورت فی البداهه و مستقل از هگز ادیتور ،  تدریس خواهند شد !!!


اما اگر winhex را نصب کرده باشید بهتر  است و قدرت بیشتری را به دست می آورید .