باینسم

تبلیغ زبانهای ماشین و اسمبلی

باینسم

تبلیغ زبانهای ماشین و اسمبلی

باینسم یعنی باینری و اسمبلی
تبلیغ زبانهای ماشین و اسمبلی
تبلیغ زبانهای برنامه نویسی ماشین و اسمبلی بصورت فی البداهه و نامنظم

آدرس وبلاگ باینسم :

https://binasm.blog.ir

نقشه وبلاگ باینسم :

https://binasm.blog.ir/sitemap.xml


کپی برداری از مطالب وبلاگ باینسم و سایر وبلاگهای من ؛ مجاز و بلامانع است .

ذکر منبع ؛ اختیاری است

وحید محمدی : مبلغ و احیاگر زبانهای ماشین و اسمبلی

سایر وبلاگهای من :

https://vahidmy.blog.ir

https://spasm.blog.ir

https://fasmy.blog.ir

امکان تماس با من وجود ندارد .


طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

پردازنده و اسمبلی قابل حمل

پنجشنبه, ۲ فروردين ۱۴۰۳، ۰۴:۵۷ ق.ظ




به نام خدا 



پردازنده و اسمبلی قابل حمل 



من یک ایده در ذهنم دارم که امیدوارم یک روز عملی شود : 


من قصد دارم یک پردازنده و زبان اسمبلی قابل حمل را طراحی کرده و بسازم تا این پردازنده ی جدید  بتواند تمام دستورات کامپیوترهای این یکصد سال اخیر یعنی از کامپیوتر Z1 کنراد زوس در سال 1936 میلادی تا جدیدترین نسل پردازنده اینتل و آرم محصول سال 2036 میلادی را مستقیما درک و اجرا کند !! 


یعنی می خواهم معماری و دستورات زبان ماشین و اسمبلی تمام کامپیوترهایی که بین سالهای 1936 تا 2036 میلادی اختراع شده و می شوند را به این پردازنده بفهمانم و در ساختمان و معماری اش بصورت فیزیکی  ؛ پیاده سازی و پورت نمایم . 



دوست دارم نام این پردازنده ی جدید را اسمبلی بگذارم زیرا اسمبلی یعنی مونتاژ و اتحاد و همبستگی و اجتماع و ترکیب شدن و ادغام شدن چند چیز در یکدیگر و ایجاد یک چیز کامل و قدرتمند و همه منظوره . 


من نام این پردازنده ی جدید را  اسمبلی می گذارم 



پردازنده ی اسمبلی از یک زبان اسمبلی ترکیبی و چند رگه و چند زبانه با معماریهای ترکیبی استفاده می کند . 


پردازنده ی اسمبلی یک پردازنده ی قابل حمل است زیرا روی تمام کامپیوترهای این یکصد سال اخیر کار می کند و با تمام معماری ها سازگار است و ما را از زبانهای سطح بالا  بی نیاز می کند . 


اگر  این پردازنده ی قابل حمل توسط مهندسان کامپیوتر ساخته و تولید شود بسیاری از مشکلات کنونی زبان اسمبلی خودبخود حل می شود . 



پردازنده ی قابل حمل؛  از یک زبان اسمبلی قابل حمل و البته اسمبلی چند سطحی پشتیبانی خواهد کرد 


یعنی اسمبلی سطح پایین  و اسمبلی سطح میانی و اسمبلی سطح بالا 


بنابراین ؛ پردازنده ی قابل حمل ؛ یک پردازنده ی سطح بالا نیز خواهد بود و زبان طبیعی انسان را مستقیما به کد ماشین ترجمه کرده و اجرا می کند زیرا زبان انسان را می فهمد ! 


پردازنده قابل حمل می تواند مستقیما تمام زبانهای سطح بالا را نیز درک و اجرا کند !! 


این پردازنده می تواند از تمام سبک ها و مدل های برنامه نویسی نیز پشتیبانی کند . 



اگر چنین پردازنده ای توسط دانشمندان علوم کامپیوتری و مهندسان کامپیوتر،   طراحی و ساخته شود و به تولید انبوه برسد و فروش خوبی داشته باشد و به موفقیت تجاری برسد  آنگاه بسیاری از مشکلات دنیای فناوری اطلاعات  ؛ خودبخود حل می شوند و ما می توانیم یک نفس راحت بکشیم ! 



فعلا دارم روی این طرح و ایده  فکر می کنم ........ 



اینطوری شاید فرایند آموزش زبان اسمبلی نیز بسیار آسان و ساده شود و زبان اسمبلی به روشی جدید و جذاب و کاربر پسند  تدریس شود و به زبان اول دنیا  تبدیل گردد ! 


امیدوارم مهندسان کامپیوتر  روی این ایده  فکر کنند و پس از بررسی تمام جوانب و رفع تمام موانع  ؛  بتوانند  چنین پردازنده ی عجیب و جالب و هوشمند و قدرتمند و انعطاف پذیر  را  اختراع کنند . 


امیدوارم این ایده که در ذهنم شکل گرفته است  دیر یا زود  عملی شود . 


شاید اینطوری بتوانم  در بحث آموزش زبان اسمبلی با خیال راحت ؛ یک زبان اسمبلی استاندارد  بین المللی همه منظوره ساده قابل فهم کاربر پسند قابل حمل چند سطحی  و قدرتمند را تدریس نمایم و از تردید بین صدها اسمبلی سلیقه ای و ناسازگار  و  ناقص و غیر استاندارد و دشوار  و مبهم ؛  خلاص بشوم و  بتوانم در اسرع وقت ؛  آموزش زبان اسمبلی را شروع نمایم . 


خیلی دوست دارم این ایده  توسط مهندسان عملی شود و من بتوانم زبان اسمبلی استاندارد بین المللی قابل حمل ساده و قابل فهم را تدریس نمایم ! 


به امید فردایی بهتر......