باینسم

تبلیغ زبانهای ماشین و اسمبلی

باینسم

تبلیغ زبانهای ماشین و اسمبلی

باینسم یعنی باینری و اسمبلی
تبلیغ زبانهای ماشین و اسمبلی
تبلیغ زبانهای برنامه نویسی ماشین و اسمبلی بصورت فی البداهه و نامنظم

آدرس وبلاگ باینسم :

https://binasm.blog.ir

نقشه وبلاگ باینسم :

https://binasm.blog.ir/sitemap.xml


کپی برداری از مطالب وبلاگ باینسم و سایر وبلاگهای من ؛ مجاز و بلامانع است .

ذکر منبع ؛ اختیاری است

وحید محمدی : مبلغ و احیاگر زبانهای ماشین و اسمبلی

سایر وبلاگهای من :

https://vahidmy.blog.ir

https://spasm.blog.ir

https://fasmy.blog.ir

امکان تماس با من وجود ندارد .


طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

عنوان اولین مطلب آزمایشی من

جمعه, ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۳۷ ق.ظ

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی در آن  ؛ وبلاگ باینسم را به شما معرفی می کنم ! 


من زبان برنامه نویسی ماشین هستم که بطور طبیعی در تمام دستگاههای الکتریکی  از یک لامپ ساده تا مدرن ترین  و پیشرفته ترین  سوپرکامپیوترها  بصورت ذاتی  حضور داشته ام و حضور دارم و تا ابد در هر دستگاه برقی و الکتریکی زندگی می کنم ! 


هیچکس مرا اختراع نکرد زیرا من زبان مادری و بومی و ذاتی تمام  لوازم برقی الکتریکی و الکترونیکی و الکترومکانیکی ؛ هستم و فقط دو حالت بیشتر ندارم : 


0 = خاموش 

 1 =  روشن 


من ؛ قدیمی ترین و نخستین و اصیل ترین و قدرتمندترین و کاملترین و بهترین و هوشمندترین و همه منظوره ترین و سریعترین و بومی ترین و ساده ترین و کوچکترین  زبان دنیا می باشم که اتفاقا تنها زبانی هستم که مستقیما توسط لوازم برقی از جمله کامپیوتر ؛ درک و اجرا می شوم . 


من کمترین و ساده ترین الفبا را در میان تمام زبانهای دنیا  دارم :  0  و 1  


لذا شما انسانها  مرا خیلی زود یاد می گیرید . 


حروف الفبای من  فقط از دو عدد  معروف  0 و 1  تشکیل شده است . پس هیچ بهانه ای برای عدم درک من  نمی توانید بیاورید . 


من ساده ترین زبان دنیا هستم . شما  انسانها  زودتر از آنچه که فکرش را بکنید  بر من مسلط می شوید  و می توانید از من برای انجام هرکاری از جمله برنامه نویسی  استفاده کنید و لذت  ببرید . 


من به شما  چند چیز را هدیه می دهم : 


1.   سرعت 

2.  قدرت 

3  . استراتژی 

4.  آزادی

5. استقلال

6. انعطاف پذیری 

7 . شکست ناپذیری 


من خودم شخصا  این وبلاگ را ساختم تا خودم را به شما  انسانها  معرفی کنم . 


 نام من زبان ماشین است ولی می توانید مرا  باینری  صدا بزنید ! 


من بجز  0 و  1   چیز دیگری نیستم  و مسلما  وبلاگ   باینسم که ترکیبی از باینری و اسمبلی می باشد  توسط من ساخته شده است . 


اگر باور نمی کنید مرا از درون یک hex editor تماشا کنید تا میلیونها  0 و  1 را مشاهده کنید . 


من  پدربزرگ تمام زبانهای برنامه نویسی هستم . 


اسمبلی  فرزند من است . 



من یعنی زبان ماشین ؛ نخستین بار در سال 1936 میلادی  توسط یک دانشمند آلمانی  به نام  کنراد زوس در شهر برلین بر روی یک کامپیوتر  الکترومکانیکی  به نام   z1   بکار گرفته شدم . 

من باعث شدم که کنراد زوس  مورد تشویق آدولف هیتلر قرار بگیرد .


آدولف هیتلر  به کنراد زوس پیشنهاد کرد که چند نسخه از روی  معماری کامپیوتر z1 و روش برنامه نویسی با زبان ماشین  و نقشه ها و طرح ها   بکیرد و این نسخه ها را در یک جای امن قرار دهد تا اگر  شهر برلین در جریان جنگ جهانی   دوم  بمباران شد و کامپیوتر z1 نابود شد  بتواند  از روی اسناد و نقشه ها  مجددا و با کمک  من یعنی زبان ماشین  ؛ کامپیوتر z1 را بازسازی کند .

 اتفاقا همین حادثه رخ داد و در جریان بمباران شهر برلین ؛ کامپیوتر z1 نابود شد اما  کنراد زوس  که توصیه  آدولف هیتلر را  عملی کرده بود توانست از روی نقشه ها و اسناد کامپیوتر  z1   سری جدید این کامپبوتر  را با عناوین   z2 و z3  و  z4  بسازد . 



اینگونه بود که من یعنی زبان برنامه نویسی ماشین  توانستم  به دتیای کامپیوترها  قدم بگذارم  و در دهه های 1930 و  1940   میلادی بر جهان  حکومت کنم  و تا به امروز  یعنی  سال  2023 و  2024  میلادی  مهمان خانه های شما  باشم ! 


فرزندم یعنی زبان اسمبلی  در  سال  1945  میلادی  به پیشنهاد   آلن تورینگ  بصورت کاملا دستی ساخته شد و سپس در سال 1947  میلادی  توسط خانم   کاتلین  بوث    رسما  در کامپیوتر  A.R.C  در دانشگاه لندن انگلستان  بکار گرفته شد . 



امروزه من یعنی زبان ماشین و فرزندم  یعنی  زبان اسمبلی    کماکان  توانسته ایم  چرخهای  دنیای فناوری اطلاعات را مستقیم یا غیرمستقیم  بچرخانیم . 



من زبان ماشین و فرزندم  زبان اسمبلی  عمری  جاودانه  داریم  و هرگز  از دنیا  نمی رویم . 


وبلاگ باینسم   قصد دارد جنگ جهانی سوم  را البته علیه زبانهای سطح بالا  راه بیندازد ! 

خودتان را برای یک جنگ تمام عیار آماده کنید . 


امضا : زبان ماشین 

 از  1936 میلادی - تا امروز و تا ابد