باینسم

تبلیغ زبانهای ماشین و اسمبلی

باینسم

تبلیغ زبانهای ماشین و اسمبلی

باینسم یعنی باینری و اسمبلی
تبلیغ زبانهای ماشین و اسمبلی
تبلیغ زبانهای برنامه نویسی ماشین و اسمبلی بصورت فی البداهه و نامنظم

آدرس وبلاگ باینسم :

https://binasm.blog.ir

نقشه وبلاگ باینسم :

https://binasm.blog.ir/sitemap.xml


کپی برداری از مطالب وبلاگ باینسم و سایر وبلاگهای من ؛ مجاز و بلامانع است .

ذکر منبع ؛ اختیاری است

وحید محمدی : مبلغ و احیاگر زبانهای ماشین و اسمبلی

سایر وبلاگهای من :

https://vahidmy.blog.ir

https://spasm.blog.ir

https://fasmy.blog.ir

امکان تماس با من وجود ندارد .


طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

کوشش بیهوده به از خفتگی است

پنجشنبه, ۱۸ خرداد ۱۴۰۲، ۰۲:۲۳ ب.ظ




به نام خدایی که باینری را آفرید



کوشش بیهوده به از خفتگی است



در پست قبلی که آنرا با اشک و گریه نوشتم !  اعلام کردم که مافیای حاکم بر دنیای فناوری اطلاعات و خصوصا دنیای برنامه نویسی عملا باعث شد که زبان برنامه نویسی اسمبلی به تاریخ بپیوندد!


اما این فقط نوعی ابراز احساسات بود و گرنه زبان اسمبلی از سال 1938 میلادی تا امروز یعنی سال 2023 میلادی کماکان توسط میلیونها برنامه نویس هوشمند و عاقل ، استفاده می شود و هرگز به تاریخ نپیوسته است  . 


اینکه سایت دروغگوی www.tiobe.com  در یک جدول دروغین و ساختگی ، مدعی است که زبان اسمبلی از سال  2018  مورد استفاده قرار گرفته است اولا یک جوک خنده دار  و دروغ نخ نما و کثیف  است زیرا همه می دانند که اسمبلی یعنی نسخه ی قابل فهم زبان ماشین و زبان اسمبلی نیز از سال 1938 میلادی و بطور همزمان با زبان ماشین توسط  دکتر کنراد زوس ( تزوسه ) دانشمند آلمانی  و در کامپیوتر Z1  بکار رفته است . 


ثانیا اسمبلی ذاتا یک زبان دستی است و از همان سال 1938 میلادی توسط هزاران دانشمند علوم کامپیوتری بکار می رفته و هنوز هم بکار می رود  بدون اینکه نیاز به کامپایلر و لینکر و سایر آت و آشغالها داشته باشد . 


ثالثا کامپایلرهای زبان اسمبلی  نخستین بار از سال 1960 میلادی رسما زبان اسمبلی را از یک زبان صرفا دستی به یک زبان دستی - اتوماتیک تبدیل کرده اند  و امروزه نیز دهها کامپایلر قدرتمند زبان اسمبلی کماکان توسط  کاربرهای عاقل و با بصیرت  بکار می روند . 


جدول ساختگی سایت tiobe.com  براساس تاریخ اختراع زبان سی پلاس پلاس یعنی سال 1988 میلادی تنظیم شده است و هرگز براساس تاریخ اختراع زبان اسمبلی - سال 1938 میلادی -  و سایر زبانهای قدیمی و اصیل ، تدوین نشده است و عملا  این جدول و این سایت ، داده های کاملا غلط و بی اعتبار و مغرضانه را منتشر کرده اند . 


البته زبانهای دروغین و شیطانی یعنی  C و   ++C  به ترتیب بین سالهای 1972 تا 1974  برای زبان C  و بین سالهای 1985  تا  1988 برای زبان  ++C  ، اختراع شده اند !!!


یعنی این دو زبان شیاد و مکار که متاسفانه میلیونها انسان را تا به امروز فریب داده اند دقیقا مشخص نیست در چه سالهایی ساخته شده اند . فقط یک چیز مشخص است و اینکه هردوی اینها هرچی دارند از اسمبلی دارند و تمام کدهای این  دو زبان شیاد و کثیف  و ناخوانا ،  ابتدا به زبان اسمبلی و سپس به زبان ماشین ترجمه می شود . 


به همین دلیل است که حتی دشمنان اسمبلی نیز اقرار کرده اند که این دو زبان ، درواقع نسخه های قابل حمل زبان اسمبلی محسوب می شوند و این یعنی اینکه  این دو زبان بدون اینکه خودشان بفهمند ، زبان اسمبلی را جاودانه کرده اند . 


هیچ زبانی به اندازه ی زبانهای سی و سی پلاس پلاس نتوانسته بطور غیرمستقیم و ناخواسته ، دشمن خودشان یعنی  زبان اسمبلی را رایج و محبوب نماید . 


راست گفته اند :


عدو شود سبب خیر ، گر خدا خواهد . 



و اما در مورد اعداد و ارقام سایت فوق الاشاره :


من هرگز به اعداد و ارقام و جداول و آمارهای سایت tiobe.com  اعتماد ندارم زیرا بجز دروغ و عوام فریبی کار دیگری نکرده است . در بسیاری از موارد ، این عددها و رقم ها کاملا غلط و دروغین و اشتباه هستند ولی متاسفانه این سایت زامبی توانسته ذهن میلیونها کاربر را مسموم کند و به مرجع تقلید میلیونها برنامه نویس و مهندس تبدیل شده است !!!



آدرس سایت دروغگوی ضد اسمبلی (بخشی از مافیای حاکم بر دنیای فناوری اطلاعات) :



https://www.tiobe.com/tiobe-index/



به داده ها و ارقام این سایت کثیف و ضد آزادی و دیکتاتور و فاشیست  توجه نکنید . 


این سایت هرگز مرجع تقلید شما نیست و نباید او را تا حد خدا بپرستید . 


داده های این سایت ، در اکثر موارد دروغ و خلاف واقع می باشند . مراقب باشید شما را گول نزند . 




من در وبلاگ وحیدمی ، در چندین پست مختلف ، تاریخچه ی دقیق زبان اسمبلی را ذکر کرده ام و حتی فایلهایی را نیز آپلود کرده ام که این فایلها همگی مدرک و سند معتبر تاریخی محسوب می شوند و داده های دروغین سایت مذکور را باطل می نمایند . 



فایل مربوط به نخستین کد زبان اسمبلی تاریخ - کامپیوتر Z1 -  دکتر کنراد تسوزه - آلمان - برلین - سال 1938 میلادی :


https://bayanbox.ir/download/2935471409518299005/Zuse-Z1-and-Z3.pdf




آدرس وبلاگ وحیدمی :


vahidmy (blog.ir)


ضمن ابراز انزجار و بیزاری از سایت  tiobe.com  و سایر سایتهای  دروغگوی تابع مافیای جهانی حاکم بر دنیای فناوری اطلاعات ،  رسما اعلام می کنم که قصد دارم به کوری چشم این سایت و سایر سایتهای مشابه  و البته به کوری شرکتهای انحصارطلب و دیکتاتور و پول پرست که دشمن زبان اسمبلی هستند ، زبان برنامه نویسی اسمبلی را  احیا نمایم . 


شاید اینکار یک تلاش بیهوده و ابلهانه به نظر آید ولی به قول مولوی :


کوشش بیهوده به از خفتگی است .  


یعنی تلاش و کوشش بیهوده و بی ثمر بهتر از تنبلی و بی غیرتی است . 


من روی زبانهای اصیل برنامه نویسی  یعنی ماشین و اسمبلی  تعصب ندارم بلکه غیرت دارم . 


بنابراین  یک تنه و به تنهایی  تلاش می کنم زبان اسمبلی را  احیا نمایم هرچند که می دانم  این تلاش و کوشش به هیچ جایی نمی رسد و هیچ کاربری در دنیا حاضر نمی شود به خودش سختی و رنج بدهد و  زبانهای قدیمی و اصیل یعنی ماشین و  اسمبلی را یاد بگیرد و یا بکار ببرد . 


اگر تمام هشت میلیارد جمعیت کره ی زمین ، زبان اسمبلی را زنده به گور کنند من او را از گور در می اورم و زنده می کنم و بکار می برم . 


جدول و آمارهای احمقانه ی سایت مذکور و سایر سایتها برایم ذره ای اهمیت ندارند . برخی سایتها  جایگاه زبان اسمبلی را در ته جدول یعنی در رتبه ی صدم قرار داده اند که واقعا خنده دار است . 


دروغ به این بزرگی ؟؟؟


یعنی زبان اسمبلی در میان یکصد زبان برنامه نویسی ، جایگاه یکصدم را دارد ؟؟؟!!!


عملا این سایتهای زامبی و دروغگو را باید تنبیه کرد .  


اما نه مستقیم . 


من با ترویج زبان اسمبلی و افشای مزایای این زبان نسبت به زبانهای احمقانه ی سطح  بالا خصوصا زبان فریبنده و شیطانی سی پلاس پلاس ،  بصورت غیر مستقیم  ، این سایتهای دروغگو و شیاد را رسوا و بی آبرو می کنم . 



برای شروع ، ابتدا اجازه دهید  یک لینک از وبلاگ وحیدمی تحت عنوان  ( اسرار هگز ادیتورها بخش سوم ) ، را که به نخستین و قدیمی ترین کدهای زبانهای ماشین و اسمبلی مربوط می شود را همینجا بیاورم تا مشاهده کنید و متوجه شوید که این سایتهای شیاد  تا چه حد  ذهن کاربرها را مسموم می کنند و نباید به آنها رجوع کرد:



اسرار هگز ادیتورها بخش سوم :: vahidmy (blog.ir)




نخستین کدهای زبانهای ماشین و اسمبلی در تاریخ . آلمان . برلین . دکتر کنراد زوس ( تسوزه ) . کامپیوتر Z3 :


زبان ماشین  زبان اسمبلی   عملکرد 


Instruction    Opcode



01110000  Lu خواندن کیبورد

01111000    Ld   نمایش نتیجه

01001000   Lm   عملیات ضرب  

01010000    Li    عملیات تقسیم

01011000    Lw   ریشه ی جذر

01100000    Ls1   عملیات جمع

01101000    Ls2   عملیات تفریق




منبع vahidmy.blog.ir



این کدها را با دقت بخوانید و البته به وبلاگ وحیدمی به آدرس  بالا نیز مراجعه فرمایید تا متوجه شوید که زبان اسمبلی از سال 1938 میلادی تا به امروز بکار می رفته است و نباید هرگز به جدول پر از اشتباه  سایتهای دروغگو توجه کرد . 


من از پست بعدی ، به امید خدا سعی می کنم بصورت نامنظم و فی البداهه ، زبانهای ماشین و اسمبلی را ترویج  نمایم و بدین طریق نقشه ی کثیف و شوم سایتهای ضد اسمبلی را خنثی کنم . 


زبان اسمبلی به تاریخ نپیوست بلکه منزوی شد . ولی من او را از انزوا در می آورم تا جلوی رشد اطلاعات غلط و گمراه کننده ی این سایتهای مخرب را بگیرم . 


تلاش می کنم و یک تنه  زبان اسمبلی را ترویج می کنم  حتی اگر این تلاشها احمقانه و بیهوده بنظر آیند . 


مهم نیست که مردم در مورد من و نوشته هایم چه فکری می کنند  . مهم نیست که این سایتهای زامبی و شیاد  علیه زبان اسمبلی چه آمارها و جداول دروغ و جعلی را منتشر می نمایند . مهم نیست که مردم عاشق سینه چاک زبانهای برنامه نویسی سطح بالا هستند و ...  بله هیچ چیزی مهم نیست . 


مهم این است که من تلاش بکنم و به دنبال نتیجه نباشم .  من تلاش می کنم تا شاید زبان اسمبلی بتواند زبانهای سطح بالا را شکست بدهد . حالا یا این تلاش موثر واقع می شود یا شکست می خورد .  نتیجه برایم مهم نیست . تلاش و کوشش برایم مهم هستند . 


من همیشه این شعر معروف جلال الدین مولوی شاعر معروف ایرانی را زمزمه می کنم و به خودم امید می دهم حتی اگر این امید ، یک امید واهی و پوچ باشد :


کوشش بیهوده ، به  از خفتگی است